Centralny Port Komunikacyjny zawarł porozumienie z PERN w zakresie zaplanowania, wykonania i eksploatacji bazy paliw lotniczych, która będzie obsługiwać Port Solidarność. W grę wchodzi także budowa odpowiedniej infrastruktury rurociągowej.
To kolejny przykład, gdy współpraca spółek Skarbu Państwa służy zarówno interesowi publicznemu, jak również ich interesom ekonomicznym. Uzyskujemy solidnego zaufanego partnera w dalszych pracach, PERN natomiast - możliwość poszerzenia portfela swoich projektów o kolejną strategiczną inwestycję – mówi Mikołaj Wild, prezes spółki CPK.

Na zdjęciu od lewej Mateusz Radecki, wiceprezes PERN, Rafał Miland, wiceprezes PERN oraz Mikołaj Wild, Prezes Zarządu CPK oraz Michał Szaniawski, Dyrektor Pionu Aerotropolis i Rozwój.
Jednym ze scenariuszy, jaki bierzemy pod uwagę, jest możliwość zasilania CPK w przyszłości rurociągiem dalekosiężnym i w tym celu rozważymy studium wykonalności takiej infrastruktury i uwzględnimy alternatywną drogę dostaw przy projektowaniu bazy paliw – podkreślił Rafał Miland, wiceprezes PERN.
