Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych należące do Portu Gdynia i baza paliw PERN w Dębogórzu to dziś kluczowe elementy infrastruktury stanowiące filary bezpieczeństwa energetycznego Polski. Współpraca obu podmiotów właśnie wchodzi na wyższy poziom. Trwają intensywne prace nad pogłębieniem toru wodnego w Porcie Gdynia, który pozwoli PERN rozładowywać tankowce z olejem napędowym o ładowności ponad 100 tys. ton i zanurzeniu do 15 m.
Zbiorniki na paliwo i kolej w centrum uwagi
Wiemy, że zapotrzebowanie na usługi Portu w Gdyni i PERN będzie w najbliższym czasie tylko wzrastało z uwagi na zmianę architektury dostaw ropy naftowej i paliw do Polski. Inwestycje, które obecnie realizujemy pozwolą nam wejść na wyższy poziom bezpieczeństwa energetycznego i jeszcze lepiej obsłużyć tych klientów, z którymi mamy podpisane kontrakty - zaznaczył Paweł Stańczyk, prezes PERN.
PERN, Port w Gdyni i PKP – współpraca na rzecz bezpieczeństwa
Port Gdynia buduje z kontrahentami długotrwałe i pozytywne relacje biznesowe. Przykładem takiej współpracy jest firma PERN. Nasze relacje oparte są na strategii win-win w której nie tylko obie strony odnoszą korzyści, ale mają jasne cele dalszej rozbudowy co przekłada się przede wszystkim na bezpieczeństwo energetyczne kraju – powiedział Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A